TRABAJO MATEMÁTICO DE ESTUDIANTES DE SECUNDARIA EN TAREAS SOBRE TASA DE VARIACIÓN CON EL USO DE GEOGEBRA

Marco Ticse, Jesús Victoria Flores Salazar, Jorge Vivas-Pachas

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

From the Mathematical Didactics’ viewpoint about teaching Calculus, this paper aims to characterize the knowledge and mathematical work that emerges when high school students solve tasks about the rate of change mediated by GeoGebra. Based on the theory of Mathematical Working Spaces, we analyze the mathematical production of Chilean students (1617 years old) and conclude that making sense of the change rate starts from a work based on algorithmic processes and an interpretation/experimentation approach to the idea of variation and change emphasizing the role of the artefact, being particular to establish proof and demonstration processes.

Título traducido de la contribuciónHigh School Students' Mathematical Work on Rate of Change Tasks by Using GeoGebra
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)425-452
Número de páginas28
PublicaciónPNA
Volumen17
N.º4
DOI
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • GeoGebra
  • High school education
  • Mathematical work
  • Rate of change

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'TRABAJO MATEMÁTICO DE ESTUDIANTES DE SECUNDARIA EN TAREAS SOBRE TASA DE VARIACIÓN CON EL USO DE GEOGEBRA'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto