Soberanía del consumidor y libertad de elección en países en desarrollo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Based on Amartya Sen’s notions of freedom of process and opportunity, this article explain the necessary conditions for the operation of markets to have results compatible with the concept of consumer sovereignty formulated by Hutt. These conditions are linked to the development of the basic capacities of consumers, the promotion of markets with plural options and the access to consumer justice mechanisms. It also examines the role of the State in meeting these conditions in developing countries.

Título traducido de la contribuciónConsumer sovereignty and freedom of choice in developing countries
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)71-95
Número de páginas25
PublicaciónRevista de Economia Institucional
Volumen20
N.º38
DOI
EstadoPublicada - 2018

Palabras clave

  • Consumer protection
  • Consumer sovereignty
  • Free competition
  • Freedom of choice
  • Regulation

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Soberanía del consumidor y libertad de elección en países en desarrollo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto