La Virgen del Lago en el cine: la representación de los milagros y la cultura aimara en 2012 Virgen de Copacabana de Leónidas Zegarra

José Elías Gutiérrez Meza

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The Virgin of Copacabana is the main title of Mary in Bolivia. Its history was fixed for the first time in the Historia del Santuario de Nuestra Señora de Copacabana (1621) by the Augustinian friar Alonso Ramos Gavilán. In 2012, the Peruvian director Leónidas Zegarra premiered Virgen de Copacabana: su historia y milagros. After examining Zegarra’s career and the place that this film takes in his filmography, this article studies the representation of the miraculous nature of the Virgin and the Aymara culture in said film, which is contrasted with the images fixed on these aspects by Ramos Gavilán in his chronicle.

Título traducido de la contribuciónThe Virgin of the Lake in the Cinema: The Representation of Miracles and Aymara Culture in 2012 Virgin of Copacabana by Leónidas Zegarra
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)633-652
Número de páginas20
PublicaciónHipogrifo
Volumen9
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2021

Palabras clave

  • Bolivia
  • Marian devotion
  • Peruvian cinema
  • Ramos Gavilán
  • Religious cinema
  • Tito Yupanqui

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La Virgen del Lago en el cine: la representación de los milagros y la cultura aimara en 2012 Virgen de Copacabana de Leónidas Zegarra'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto