La ISO 9001 y TQM en las empresas latinoamericanas: Perú

Jorge B.Benzaquen De Las Casas

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

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Resumen

This article provides a study of the impact of having an Quality Management System based on ISO 9001 in Peruvian companies on the basis of nine factors that measure the success of implementing Total Quality Management (TQM). 212 companies were analyzed with the objective of establishing a comparison between companies certified by ISO 9001 and those that are not. It also proposes that the methodology used for this study may be replicated in other Latin American countries.

Título traducido de la contribuciónThe ISO 9001 and TQM in companies in Latin American: Peru
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)67-89
Número de páginas23
PublicaciónJournal Globalization, Competitiveness and Governability
Volumen8
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2014
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La ISO 9001 y TQM en las empresas latinoamericanas: Perú'. En conjunto forman una huella única.

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