La investigación-acción en la educación básica en Iberoamérica. Una revisión de la literatura

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

9 Citas (Scopus)

Resumen

This article presents the literature review of 57 articles published between 2000 and 2014, which developed action research experiences in primary and secondary classrooms in Ibero-America. The paper analyzes the purpose of action research, the themes, the researcher's position, their contributions and limitations. Results reveal that action research aims to improve and transform the practice in curricular areas, which are not always evaluated by educational systems. The teacher is a participant, not a protagonist (teacher - researcher or co-researcher) or author of the research about his own practice.

Título traducido de la contribuciónAction research in basic education in Latin America. A literature review
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)159-182
Número de páginas24
PublicaciónMagis
Volumen10
N.º20
DOI
EstadoPublicada - 1 jul. 2017

Palabras clave

  • Action research
  • Pedagogical research
  • Primary education
  • Secondary education
  • Teacher-researcher

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La investigación-acción en la educación básica en Iberoamérica. Una revisión de la literatura'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto