La enseñanza del derecho y del razonamiento probatorio mediante el método del estudio de caso: Argumentos para su adopción y su adaptación a contextos virtuales

José Enrique Sotomayor Trelles, Gabriel Uscamayta, Nelly Aracely Díaz Ruíz, Niels Jyeyson Apaza Jallo, César Higa

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This article proposes a review of the use of the case method in legal education. This is a teaching method that has had a greater development in countries of the Common Law tradition such as the United States or the United Kingdom, but which, however, can also be very useful in countries of the Eurocontinental tradition. Specifically, we propose that the case method could be used in a very useful way for the teaching of evidentiary reasoning problems, among which are the structure of an evidentiary inference, the evaluation of evidence and the analysis of evidentiary standards. Our analysis will be exemplified with cases extracted from Peruvian jurisprudence. Finally, we evaluate the prospects of the proposed method of teaching in virtual contexts.

Título traducido de la contribuciónTeaching law and evidentiary reasoning through the case study method: Arguments for its adoption and adaptation to virtual contexts
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)91-112
Número de páginas22
PublicaciónRevista Pedagogia Universitaria y Didactica del Derecho
Volumen10
N.º1
DOI
EstadoPublicada - jun. 2023
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • evidentiary inference
  • evidentiary reasoning
  • Legal education
  • legal education in virtual contexts
  • proof valuation

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La enseñanza del derecho y del razonamiento probatorio mediante el método del estudio de caso: Argumentos para su adopción y su adaptación a contextos virtuales'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto