Influencers en cuarentena: adaptación de sus contenidos y formatos de producción

Laura Leon, Julio Cesar Mateus

Producción científica: Capítulo del libro/informe/acta de congresoContribución a la conferenciarevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This paper describes the changes in the content and production formats of Peruvian influencers in the context of the COVID-19 pandemic. Based on semi-structured interviews it was found that the process of adaptation was fast and consistent with their personal brand and style, taking into account originality and authenticity. Likewise, they assumed their social role as experts in a specific field, approaching the needs of their followers, and renewing their bonds with them based on relevant information.

Título traducido de la contribuciónInfluencers in quarantine: Adaptation of their contents and production formats
Idioma originalEspañol
Título de la publicación alojadaProceedings of CISTI 2021 - 16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies
EditoresAlvaro Rocha, Ramiro Goncalves, Francisco Garcia Penalvo, Jose Martins
EditorialIEEE Computer Society
ISBN (versión digital)9789895465910
DOI
EstadoPublicada - 23 jun. 2021
Publicado de forma externa
Evento16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021 - Chaves, Portugal
Duración: 23 jun. 202126 jun. 2021

Serie de la publicación

NombreIberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI
ISSN (versión impresa)2166-0727
ISSN (versión digital)2166-0735

Conferencia

Conferencia16th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2021
País/TerritorioPortugal
CiudadChaves
Período23/06/2126/06/21

Palabras clave

  • COVID-19
  • influencers
  • instagramers
  • youtubers

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Influencers en cuarentena: adaptación de sus contenidos y formatos de producción'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto