Faculty turnover segmentation for the retention of academic talent

Título traducido de la contribución: Segmentación de la rotación de docentes de educación superior para la retención del talento académico

Nicolas A. Nunez, Giuliana Cornejo-Meza

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This study aims at defining typologies of higher education professors by identifying the most important factors that determine job satisfaction to improve their retention. The methodology is quantitative, non-experimental, and descriptive. For this purpose, a sample of 163 professors from an educational institution located in Lima (Peru) is surveyed to assess their perceptions, preferences, and job expectations. Applying a K-means cluster analysis results in three teacher profiles: promoters, indifferent, and critical. In these three groups, there are differentiated assessments on the importance each assigns to organizational factors (salary, benefits, career development, networking, and institutional prestige) when choosing a new employer or when assessing their current employer. In conclusion, it is important to design and implement differentiated professor retention policies for each group in order to respond more effectively to their career expectations.

Título traducido de la contribuciónSegmentación de la rotación de docentes de educación superior para la retención del talento académico
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)71-80
Número de páginas10
PublicaciónFormacion Universitaria
Volumen17
N.º4
DOI
EstadoPublicada - 2024
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Segmentación de la rotación de docentes de educación superior para la retención del talento académico'. En conjunto forman una huella única.

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