Estrategias de emprendedores sociales peruanos desde lo cognitivo y el entorno

Hellen López Valladares, Judith Huamaní Cadenas, Gerardo Arroyo, Manuel Díaz Gamarra

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This research aimed to identify the strategies that social entrepreneurs use to create and grow their businesses through the analysis of cognitive dimensions and environmental facilitators. Multiple case studies were conducted to explore representative social enterprises in Peru. The results showed that business desirability defines the management of the initial years of the business, driven by empathy and moral principles, while feasibility, guided by self-efficacy, enables more sustainable growth. Four strategies, 1) maintaining coherence, 2) balancing passion and reason, 3) self-learning, and 4) active collaboration, facilitate the growth of social enterprises.

Título traducido de la contribuciónStrategies of Peruvian social entrepreneurs from a cognitive and environmental perspective
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)162-176
Número de páginas15
PublicaciónEstudios Gerenciales
Volumen41
N.º171
DOI
EstadoPublicada - 2024

Palabras clave

  • entrepreneurial profile
  • Peru
  • Social entrepreneurship
  • strategy

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estrategias de emprendedores sociales peruanos desde lo cognitivo y el entorno'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto