Educational research groups: Toward a multi reference perspective typology based on representative cases

Título traducido de la contribución: Grupos de investigación en educación: hacia una tipología multirreferencial desde casos representativos

Luis Sime Poma

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

In Latin America, education research groups are both an actor and an object of study in search of greater recognition. Each group builds its academic identity with an eye to achieving cohesion and a sense of belonging, as well as to delimit its area and alliances within possible research fields. This identity is reflected in the groupś names and research areas. In this article, I propose a typology for education research groups that allows for a multiple classification in relation to: academic disciplines, cross-disciplinary issues, subjects and environments. For this purpose, I selected representative research groups from top Brazilian universities. The article concludes with a discussion of possible ways to frame these groups from a multi reference perspective.

Título traducido de la contribuciónGrupos de investigación en educación: hacia una tipología multirreferencial desde casos representativos
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)97-116
Número de páginas20
PublicaciónRevista de la Educacion Superior
Volumen46
N.º184
DOI
EstadoPublicada - 1 oct. 2017
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Grupos de investigación en educación: hacia una tipología multirreferencial desde casos representativos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto