Difícil para unos, utópico para otros: la deficiente regulación de las prácticas formativas y su impacto negativo en las personas con discapacidad

Magda Cristina Verano Calero, Astrid Carolina Flores Huamani, Renato Antonio Constantino Caycho

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

In recent years higher education has undergone major changes. However, the poor regulation of training practices has remained. The purpose of this article is to analyze the regulation of training practices, and their lack of recognition as work under the current legal framework, a situation that disproportionately affects students with disabilities. Finally, a brief account is given of the main findings of interviews with law students with disabilities in this field.

Título traducido de la contribuciónChallenging for some, utopian for others: the poor regulation of training practices and its negative impact on people with disabilities
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)52-67
Número de páginas16
PublicaciónIus et Veritas
Volumen2020
N.º61
DOI
EstadoPublicada - 2020

Palabras clave

  • Disability
  • Higher education
  • Pre-professional practices
  • Professional practices
  • Training modalities

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Difícil para unos, utópico para otros: la deficiente regulación de las prácticas formativas y su impacto negativo en las personas con discapacidad'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto