CONOCIMIENTO ESPECIALIZADO DE UN PROFESOR DE EDUCACIÓN SECUNDARIA AL DISEÑAR CLASES DE CUADRILÁTEROS

Elizabeth Advíncula Clemente, Isabel Torres Céspedes, Emma Carreño, Flor Hau Yon, Miguel Montes

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Lesson planning makes possible organizing a teaching sequence coherent with the expected knowledge. The purpose of this work is to characterize the knowledge that a secondary mathematics teacher puts into play when designs class lessons about quadrilaterals. We present a case study in which the categories of the Mathematics Teacher Specialized Knowledge are used to show the knowledge he/she uses in the designing of the aforementioned lesson plans. The outcomes show the relevance of the decisions taken by the teacher during teacher planning related to the didactical strategies and resources.

Título traducido de la contribuciónSpecialized Knowledge of a Secondary Teacher in Designing Classes of Quadrilaterals
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)415-438
Número de páginas24
PublicaciónPNA
Volumen18
N.º4
DOI
EstadoPublicada - jul. 2024
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Class sessions
  • Quadrilaterals
  • Secondary Education
  • Specialized Knowledge

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'CONOCIMIENTO ESPECIALIZADO DE UN PROFESOR DE EDUCACIÓN SECUNDARIA AL DISEÑAR CLASES DE CUADRILÁTEROS'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto