Communication Educators Facing the Arrival of Generative Artificial Intelligence: Exploration in Mexico, Peru, and Spain

Título traducido de la contribución: PROFESORES DE COMUNICACIÓN ANTE LA LLEGADA DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL GENERATIVA: EXPLORACIÓN EN MÉXICO, PERÚ Y ESPAÑA

Julio César Mateus, Nohemi Lugo, Giancarlo Cappello, Mar Guerrero-Pico

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This research explores university educators’ perspectives on the opportunities, concerns, and considerations associated with Generative Artificial Intelligence (GenAI) in the training of professional communicators. Positioned at the early stages of ChatGPT’s integration into educational settings, the study examines teachers’ assignment instructions, assessments of ChatGPT’s responses, and reflections on these outcomes. Employing a cross-sectional, qualitative methodology, the research involves a sample of 22 teachers from communication faculties in Mexico, Peru, and Spain. Utilizing Bloom’s taxonomy and an inductive approach for data analysis, the findings unveil nuanced views on GenAI's role in teaching practice. Teachers perceive ChatGPT as a tool with varying impacts depending on its application. They articulate distinct roles for ChatGPT, viewing it as either an ally or a rival, prompting discussions on anthropomorphizing technologies and emphasizing the need to empower students in GenAI tool usage, establish ethical protocols, and reconsider assessment methods, among other key considerations.

Título traducido de la contribuciónPROFESORES DE COMUNICACIÓN ANTE LA LLEGADA DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL GENERATIVA: EXPLORACIÓN EN MÉXICO, PERÚ Y ESPAÑA
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)106-114
Número de páginas9
PublicaciónDigital Education Review
N.º45
DOI
EstadoPublicada - 1 jul. 2024
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'PROFESORES DE COMUNICACIÓN ANTE LA LLEGADA DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL GENERATIVA: EXPLORACIÓN EN MÉXICO, PERÚ Y ESPAÑA'. En conjunto forman una huella única.

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