¿Cómo es el sujeto? Crítica y clínica en los poemas de Oliverio Girondo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This essay studies the representation of subjectivity in Oliverio Girondo's poetry based on three types of figurations: the decentering of identity, the crisis of the will and the death drive. The analysis attempts to show, on the one hand, the importance that these representations had in a context that demanded unitary, coherent and productive subjects and, on the other hand, to locate the critique that this poetry addresses to modern reason. The essay lists the strategies elucidated to reconfigure subjectivity before the world, before language and before itself.

Título traducido de la contribuciónWhat Is the Subject Like? Critical and Clinical in the Poems of Oliverio Girondo
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)727-744
Número de páginas18
PublicaciónLexis (Peru)
Volumen46
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2022

Palabras clave

  • Girondo
  • death drive
  • decentering
  • modernity
  • subject

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Cómo es el sujeto? Crítica y clínica en los poemas de Oliverio Girondo'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto