Amauta(s): Antenor orrego como maestro de vanguardia

Javier Suárez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The first section of the essay offers a historical account of the “bohemias” and athenaeums in Peru as laboratories of avant-garde movements and in relation to Trujillo’s Bohemia. In the second part, the aesthetic and pedagogic ideas of Antenor Orrego are analyzed to decentralize Amauta, the magazine, by searching for other Peruvian amautas. Likewise, the aesthetic and pedagogic contributions of Orrego are connected to his intellectual work. In the third part, the impact of Orrego’s work in the Peruvian avant-garde is analyzed. The discovery of common motifs in the texts of César Vallejo, Antenor Orrego and Alcides Spelucín show their constant collaboration.

Título traducido de la contribuciónAmauta(s): Antenor Orrego as a master of avant-garde
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)120-145
Número de páginas26
PublicaciónCuadernos de Literatura
Volumen22
N.º43
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2018
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Contradiction
  • César Vallejo
  • Limits
  • Pedagogy
  • Poetics
  • Style

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Amauta(s): Antenor orrego como maestro de vanguardia'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto