Academic stress and adaptation to university life: mediation of cognitive-emotional regulation and social support

Título traducido de la contribución: Estrés académico y adaptación a la vida universitaria: mediación de la regulacióncognitivo-emocional y el apoyo social.

Jorge Emiro Restrepo, Erika Yohanna Bedoya Cardona, Gina Paula Cuartas Montoya, Mónica Cassaretto, Patty Vilela

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

University life involve personal, social, academic, and institutional challenges to which the students must adapt not only to achieve academic successbut also to guarantee a good physical and mental health during the career. This period can be influenced by stressful situations that can affect at personal and academic level. The objective of the present study was to determine, through an analysis with structural equations, whether various cognitive-emotional regulation strategies and perceived social support, act as mediators of the effect of stress on adaptation to university life in 555 Colombian university students (437 women, 78.7%) with ages from 16 to 49 years (M = 22.83; SD = 4.774). The results show that the cognitive-emotional regulation strategies positive (Focus and Reappraisal), negative (Rumination, Self-blame and Blaming others) and social support are mediators of the effect of stress on adaptation to university life.

Título traducido de la contribuciónEstrés académico y adaptación a la vida universitaria: mediación de la regulacióncognitivo-emocional y el apoyo social.
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)62-71
Número de páginas10
PublicaciónAnales de Psicologia
Volumen39
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2023

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estrés académico y adaptación a la vida universitaria: mediación de la regulacióncognitivo-emocional y el apoyo social.'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto