Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Construyendo una universidad inclusiva: Explorando los modos de organización de las universidades peruanas para atender a los becarios del programa Beca 18 de las modalidades especiales CNA y EIB
Ames Ramello, P. P. (PI), Lisseth Melissa, L. M. (Other), Ortega Rupay, J. C. (Other) & Ramos Bonilla, G. (Other)
Project: Research
-
Permanencia y abandono en jóvenes beneficiarios de la Beca 18 en universidades públicas y privadas del Perú
Cavagnoud, R. T. F. (PI), Ames Ramello, P. P. (CoI), Alessia, A. (Other), Melissa, M. (Other) & Roxana, R. (Other)
Project: Research
-
Adolescentes venezolanos/as ¿no acompañados/as?: trayectorias migratorias al desafío de las violencias de género y del acceso a los servicios sociales en Perú
Huaita Alegre, M. P. M. (PI), Ames Ramello, P. P. (CoI) & Cavagnoud, R. T. F. (CoI)
1/11/21 → 31/10/23
Project: Research
-
Educational Trajectories Among Young Indigenous Women in Amazonia: A Quest for Gender Equity and Interculturality
Ames, P., Morelli, C., Aguirre, A. A. & Desi, R. T., 2025, (Accepted/In press) In: Anthropology and Education Quarterly.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Is there room for interculturality? Indigenous youth in Peruvian private universities and the scholarship programme Beca 18
Ames, P., 2024, In: Ethnography and Education. 19, 3, p. 202-224 23 p.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
2 Scopus citations -
Persistence, Retention, and Interruption in Higher Education among Peruvian Scholarship Students in a Context of Emergency Remote Learning
Cavagnoud, R. & Ames, P., 2024, In: Education Policy Analysis Archives. 32, 48.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Articulando recursos para el aprendizaje de Teoría Antropológica Contemporánea
Ames Ramello, P. P., Palacios Llaque, D. A. & Vega Roma, P., 1 Jan 2023, Cuadernos de Innovación y Buenas Prácticas en la Docencia Universitaria 2022. p. 17-24 8 p. (Cuadernos de Innovación y Buenas Prácticas en la Docencia Universitaria 2022).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
La discusión más allá del aula: el uso de foros y recursos audiovisuales como espacios de reflexión asincrónicos en un curso de antropología
Ames Ramello, P. P., 1 Jan 2023, Cuadernos de Innovación y Buenas Prácticas en la Docencia Universitaria 2022. (Cuadernos de Innovación y Buenas Prácticas en la Docencia Universitaria 2022).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review